Du har kommet til denne artikkelen fordi du trenger å opprette en lokasjon på firmaet ditt. Du trenger å opprette en lokasjon i prosessen med å gjøre behandlerne på firmaet ditt tilgjengelig for booking. Detaljene du oppgir på lokasjonen i Behandlernettverk vil være synlige for forsikringsselskapenes agenter og i deres respektive bookingløsninger, så det er viktig at all informasjon du oppgir er korrekt! Noen holdepunkter først:

  • Er du kun behandler, skal du ikke opprette en lokasjon. Lokasjonen eksisterer antageligvis allerede, men du trenger en invitasjon fra firmaets administrator for å kunne knytte deg. Du kan finne mer informasjon om dette her: [Hvordan knytte seg til en annen lokasjon].
  • Du skal heller ikke opprette en lokasjon på ditt fakturerende selskap, av samme grunn.



Her følger en guide for hvordan du oppretter en lokasjon på firmaet ditt:



  1. Trykk på firmaet du ønsker å legge til en lokasjon på

    * Hvis du administrerer flere firmaer, vær nøyaktig med hvilket firma du oppretter lokasjonen under. Hvis det viser seg at lokasjonen har blitt registrert på feil firma, vil det kreve ekstra jobb for å få ordnet opp i dette.


  2. Trykk på "Legg til lokasjon"

    * Hvis firmaet du drifter har flere avdelinger/lokasjoner, er det fullt mulig å legge inn flere. Utfør da disse stegene på nytt for hver lokasjon.

  3. Begynn med skrive inn lokasjonsinformasjon og beskrivelse av lokasjonen.
    • Oppgi om klinikken din er en fysisk lokasjon eller om det er en digital tjeneste under lokasjonstype.
    • Navnetpå lokasjonen er viktig. Det er dette navnet som vil bli vist for både forsikringsselskapene og for forsikringskundene. Her er noen tips hvis du trenger hjelp med å finne et navn:
      • Hvis firmaet kun har én avdeling, er det vanlig å kalle den det samme som firmanavnet.
      • Har firmaet flere avdelinger, kan du gi lokasjonen navn etter hvor avdelingen ligger, for eksempel "Din klinikk avd. Oslo" eller "Din klinikk avdeling Solsiden".
      • Deler firmaet ditt lokasjon med et annet firma, eller driver du ditt selvstendige firma et annet firmas lokaler, kan du f.eks. kalle lokasjonen "Din klinikk v/Oslo Legekontor". 
    • Tjenestekategori velger du ut ifra hvilke type tjenester som blir tilbudt på lokasjonen.
    • E-post og telefon: Kontaktinformasjon for lokasjonen
    • Hjemmeside er nettsiden for denne lokasjonen. Denne kan godt være den samme nettsiden som ble oppgitt på firmanivå, hvis dere har kun en avdeling.
    • Legg til booking-nettsiden som blir brukt på lokasjonen. Dette er nettsiden hvor pasienter kan booke timer hos klinikken, og er ikke det samme som hjemmeside.
    • Legg gjerne til en beskrivelse av lokasjonen. Dette gjør at dere kan legge til annen viktig informasjon som du ellers ikke har plass i skjemaet.

  4. Skriv inn riktig besøksadresse
    * Skriv inn adressen i boksen som dukker opp i kartet (rød boks). Etter du har skrevet adressen, trykker du på adressen som dukker opp i listen. Besøksadresse, by, postnummer og region vil oppdateres automatisk.

  5. Fasiliteter og behandlingstilbud
    • Oppgi hvilke behandlinger klinikken tilbyr og hvilke fasiliteter klinikken har. Fasilitetene vil være det samme for alle tjenestekategorier, mens behandlingstilbudene er forskjellige. Hvis du er usikker på hva dere tilbyr - spør dine kollegaer og forsøk å svare på best mulig måte!

  6. Fakturadetaljer
    • Det finnes flere alternativer for hvordan fakturering kan utføres på lokasjonen. Her er mulighetene deres:
      • Er dette en lokasjon hvor alle behandlerne fakturerer med organisasjonsnummeret til firmaet? Kryss da av på følgende:


      • Fakturerer alle behandlerne fra det samme organisasjonsnummeret, men nummeret ikke er det samme som dette firmaet? Kryss da av på følgende og legg til organisasjonsnummeret og hvor fakturaene skal sendes:


      • Finnes det behandlere på lokasjonen som fakturerer fra sitt eget firma? Kryss da av på følgende:

        * Du vil få en advarsel når du krysser av på denne boksen, ettersom alle behandlerne vil trenge hver sin avtale med partnerne.


      • Det er også mulig å krysse av på de to siste mulighetene, hvis lokasjonen bruker et annet organisasjonsnummer og at det finnes noen behandlere som fakturerer fra sitt eget firma. Kryss av på følgende:

  7. Fakturasystem
  8. Trykk "Lagre"


Du har nå registrert en lokasjon korrekt på firmaet ditt! Du finner lokasjonen igjen under "Lokasjoner" på firmasiden. Du kan nå også se at du har fått flere alternativer på lokasjonssiden, som skal være til hjelp for deg å registrere det du skal.




Dine steg videre i registreringsprosessen: