Her følger en steg for steg-liste for hvordan du som firma-administrator kan registrere online booking-detaljer i Behandlernettverk, etter at integreringen med journalsystemet deres har blitt godkjent. Hvis du ønsker hjelp med dette, send inn en sak til support! Hvis du ønsker mer informasjon om Online Booking, sjekk ut denne artikkelen [Aktivering av Online Booking].


Har du ikke laget en lokasjon enda, så må du gjøre det før du kan registrere Online Booking. Denne artikkelen forklarer dette steg for steg [Opprette en lokasjon].


Registrering av korrekte online booking-detaljer


Steg 1: Logg inn


Steg 2: Trykk på riktig firma

  • Velg riktig firma i listen under "Firmaer". Husk å forsikre deg om at du velger riktig firma, hvis du administrerer flere ett ett. Du kan ha en samarbeidsavtale på et firma, mens du ikke har det på et annet.



Steg 3: Trykk på riktig lokasjon


  • Finn riktig lokasjon under "Lokasjoner" nederst på siden. Her har vi markert en av lokasjonene med en rød pil. Hvis du har flere lokasjoner, må du passe på at du velger riktig.



Steg 4: Trykk på "Legg til" under "Online booking"


Steg 5: Velg bookingsystem

  • Bla nedover på siden
  • Trykk på boksen det står "Velg..." og velg korrekt bookingsystem


Steg 6: Be om detaljer fra systemleverandøren og/eller skriv inn korrekt informasjon


  1. Hvis du ikke har mottatt detaljer for online booking-integrasjon fra din journalsystemleverandør allerede, må du følge disse trinnene før du kan få registrert de riktige detaljene (hvis du allerede har fått en e-post med disse detaljene kan du hoppe over disse tre punktene):
    • Trykk på knappen hvor det står "Forespør detaljer". Her får du opp en forhåndsskrevet tekst, sammen med kontaktinformasjon til ditt journal-/booking-system.
    • Kopier og send denne teksten fra din egen e-post.
    • Svaret på denne e-posten kan ta noen virkedager.
  2. Skriv inn de detaljene som er oppgitt i e-posten du enten har fått fra oss eller mest sannsynlig din systemleverandør. Disse detaljene er tekniske nøkler som ditt journalsystem sitter på, som er nødvendig for å knytte deres bookingoppsett til Behandlernettverk. Disse detaljene/nøklene er:
    • Ekstern ID
    • Ekstern avdeling ID
    • API-nøkkel
    • Booking-URL

      Hvilke nøkler som må fylles ut, er ikke likt for alle bookingsystemer. Her er en liten oversikt over hvilke felter som blir brukt av hvert bookingsystem:

      Trenger du å fylle ut dette feltet?
      BookingsystemEkstern IDEkstern avdeling IDAPI-nøkkelBooking-URL
      ClinicbuddyJAJAJANEI
      ExtensorNEI JA (hvis booking-oppsettet ditt har avdelinger)  JAJA
      HANO*JAJA (hvis booking-oppsettet ditt har avdelinger)JANEI
      PasientSky*JA  JA (hvis booking-oppsettet ditt har avdelinger)NEINEI
      Physica/PsykbaseJAJA (hvis booking-oppsettet ditt har avdelinger)NEINEI
      SolvIt JournalJANEINEINEI

      * Det kan hende at HANO og PasientSky sender med en booking-URL når du har bestilt integrasjon med Behandlernettverk fra dem. Du kan legge denne til under "Bookingnettside" på lokasjonen.

      Du kan bruke vår forhåndsskrevne tekst for å få en mal på hvordan du kan be om detaljene du trenger for å registrere ditt bookingsystem i Behandlernettverk. Hvis du trenger hjelp med oppsettet i Behandlernettverk, så ta gjerne kontakt med oss på support!



  •  Hvis klinikken ikke skal være synlig for våre partnere på dette tidspunkt, kan du krysse av på "Denne lokasjonen er offline". Da vil det ikke være mulig for forsikringskunder å booke timer med behandlerne på denne lokasjonen. 


Steg 7: Test og lagre

  1. Når du har fylt inn de riktige detaljene i feltene, er du nå klar til å teste at koblingen til bookingsystemet fungerer som den skal. Dette kan du gjøre ved å trykke "Test kobling". Du vil da få en melding hvor det står "Suksess" hvis koblingen fungerer, mens du vil få en forklarende feilmelding hvis noe er galt. 
    • Hvis du får en feilmelding, vil det også stå hva som er galt. Som oftest er dette fordi du ikke har skrevet inn detaljene riktig eller at du har glemt en av de nødvendige detaljene. Forsøk å skrive inn på nytt, eller ta kontakt med din systemleverandørs support hvis det ikke fungerer. Hvis du har brukt vår forhåndsskrevne tekst, vil du kunne nå leverandøren på samme e-postadresse som det står oppgitt i e-posten.
  2. Hvis du får "Suksess" når du har testet koblingen, kan du trykke "Test og Lagre". Da vil detaljene du har oppgitt lagres på lokasjonen. 
  • NB: Hvis du trykker mer enn 5 ganger og får feilmelding på enten "Test kobling" eller "Test og lagre", vil du bli blokkert fra å registrere informasjon i en time, så det er lurt å være helt sikker før du trykker for mange ganger på disse knappene. 


Dine steg videre i registreringsprosessen: