Registrering av online booking-detaljer i Behandlernettverk

Endret Fri, 16 Feb 2024 ved 02:54 PM


Her følger en steg for steg-liste for hvordan du som firma-administrator kan registrere online booking-detaljer i Behandlernettverk, etter at integreringen med journalsystemet deres har blitt godkjent. Hvis du ønsker hjelp med dette, send inn en sak til support! Hvis du ønsker mer informasjon om Online Booking, sjekk ut denne artikkelen [Aktivering av Online Booking].


Har du ikke laget en klinikk enda, så må du gjøre det før du kan registrere Online Booking. Denne artikkelen forklarer dette steg for steg [Opprette en klinikk].


INNHOLDSFORTEGNELSE


Registrering av korrekte online booking-detaljer


Steg 1: Logg inn


Steg 2: Trykk på riktig firma

  • Velg riktig firma i listen under "Firmaer". Husk å forsikre deg om at du velger riktig firma, hvis du administrerer flere ett ett. Du kan ha en samarbeidsavtale på et firma, mens du ikke har det på et annet.


Steg 3: Trykk på riktig klinikk

  • Finn riktig klinikk under "klinikker" nederst på siden. Klinikker du allerede har opprettet vil stå i listen, mens du kan opprette nye klinikker ved å trykke på "Lag ny klinikk".



Steg 4: Trykk på "Legg til" under "Online booking"


Steg 5: Velg bookingsystem

  • Bla nedover på siden
  • Trykk på boksen det står "Velg..." og velg korrekt bookingsystem




Steg 6: Be om detaljer fra systemleverandøren og/eller skriv inn korrekt informasjon

  1. Hvis du ikke har mottatt detaljer for online booking-integrasjon fra din journalsystem-leverandør allerede, må du følge disse trinnene før du kan få registrert de riktige detaljene (hvis du allerede har fått en e-post med disse detaljene kan du hoppe over disse tre punktene):
    • Trykk på knappen hvor det står "Forespør detaljer". Her får du opp en forhåndsskrevet tekst, sammen med kontaktinformasjon til ditt journal-/booking-system.
    • Kopier og send denne teksten fra din egen e-post.
    • Svaret på denne e-posten kan ta noen virkedager.
  2. Skriv inn de detaljene som er oppgitt i e-posten du enten har fått fra oss eller mest sannsynlig din systemleverandør. Disse detaljene er tekniske nøkler som ditt journalsystem sitter på, som er nødvendig for å knytte deres bookingoppsett til Behandlernettverk. Disse detaljene/nøklene er:
    • Ekstern ID
    • Ekstern avdeling ID
    • API-nøkkel
    • Booking-URL
                                          
  3. Hvilke nøkler som må fylles ut, er ikke likt for alle bookingsystemer. Her er en liten oversikt over hvilke felter du må fylle ut, per bookingsystem:

    Bookingsystem
    Ekstern ID
    Ekstern avdeling ID
    API-nøkkel
    Booking-URL
    Clinicbuddy
    JA
    JA
    JA
    NEI
    Extensor
    NEI
    NEI
    JA
    JA
    HANO*
    JA
    NEI
    JA
    NEI
    PatientSky Clinic*
    JA
    JA**
    NEI
    NEI
    ASPIT (Physica, Psykbase)
    JA
    JA**
    NEI
    NEI
    SolvIt Journal
    JA
    NEI
    NEI
    NEI
    Dr DropinJANEI  
    NEINEI
    AlerisJANEINEINEI

    * Hvis du fra HANO eller PasientSky får oppgitt en booking-URL i tillegg, kan du legge denne til under "Bookingnettside" på klinikksiden. Du kan også gjøre dette uavhengig av journalsystem.

    ** Hvis du har delt opp booking-oppsettet ditt i avdelinger, må fylle inn dette feltet. Det er viktig å oppgi Ekstern Avdeling ID, ettersom dette vil gjøre at behandlere ikke dukker opp på feil avdeling, når en kunde skal booke en time.

    Du kan bruke vår forhåndsskrevne tekst for å få en mal på hvordan du kan be om detaljene du trenger for å registrere ditt bookingsystem i Behandlernettverk. Hvis du trenger hjelp med oppsettet i Behandlernettverk, så ta gjerne kontakt med oss på support!



  •  Hvis klinikken ikke skal være synlig for våre partnere på dette tidspunkt, kan du krysse av på "Denne klinikken er offline". Da vil det ikke være mulig for forsikringskunder å booke timer med behandlerne på denne klinikken. 


Steg 7: Test og lagre

  1. Når du har fylt inn de riktige detaljene i feltene, er du nå klar til å teste at koblingen til bookingsystemet fungerer som den skal. Dette kan du gjøre ved å trykke "Test kobling". Du vil da få en melding hvor det står "Suksess" hvis koblingen fungerer, mens du vil få en forklarende feilmelding hvis noe er galt. 
    • Hvis du får en feilmelding, vil det også stå hva som er galt. Som oftest er dette fordi du ikke har skrevet inn detaljene riktig eller at du har glemt en av de nødvendige detaljene. Forsøk å skrive inn på nytt, eller ta kontakt med din systemleverandørs support hvis det ikke fungerer. Hvis du har brukt vår forhåndsskrevet tekst, vil du kunne nå leverandøren på samme e-postadresse som det står oppgitt i e-posten.
  2. Hvis du får "Suksess" når du har testet koblingen, kan du trykke "Test og Lagre". Da vil detaljene du har oppgitt lagres på klinikken. 
  • NB: Hvis du trykker mer enn 5 ganger og får feilmelding på enten "Test kobling" eller "Test og lagre", vil du bli blokkert fra å registrere informasjon i en time, så det er lurt å være helt sikker før du trykker for mange ganger på disse knappene. 


Dine steg videre i registreringsprosessen:



Var denne artikkelen nyttig?

Så bra!

Takk for din tilbakemelding

Beklager at vi ikke kunne være mer til hjelp

Takk for din tilbakemelding

Fortell oss hvordan vi kan forbedre denne artikkelen.

Velg minst én av grunnene

Tilbakemeldingen er sendt inn

Vi setter pris på tilbakemeldingen din og vil prøve å rette på artikkelen